Wednesday, November 4, 2009

两个老朋友的关心




今天在公司里,
老爱突然msn我,
说她和老娟觉得我变了,
我说,我变得怎样了?
她说,变得没以前那么friendly了。。。
但是不管如何,她说只要我觉得快乐,那就好。
如果我有什么困难,
不要忘记她们这两个老朋友。。。

其实我从上一、两年开始,
我就觉得我变得不再那么在乎别人了,
以前的我可能太好人,
总是会有人利用我。。。
慢慢的,我累了。。
我也想对自己好一些,
开始变得比较会保护自己

可能别人会认为我自私了,
顾自己,不顾别人。。。
但是我想,
一年又一年,
我何尝不想让自己好过些呢?
对别人好,他们也没察觉,
对自己好,他们觉得你自私。。。

我可以回到原本“好人’’的我吗?
(苦笑。。。)

5 comments:

hui said...
This comment has been removed by a blog administrator.
hui said...

ya, true fren r really hard to find, even family mb also can cheat u or tread u not in a good way. when u get ur true fren u should keep it for ur whole life, no matter what happen...the earth was always turning, ppl r always changing, my 1st change i think is when i was just aft form 5, cos tat time i also realised myself was different. this is 象征岁月的痕迹。

Mimerine said...

Lao fun... A true friend is someone who lets you have total freedom to be yourself.
Remember, our friendship never dies. We are there always for you.
Through good times and bad.
And we will never walk away. :)

微霉菌 said...

朋友拿來做莫的?
拿來利用的啦!!!XD

kidding la

這就是現代生存的方法,一旦發現有危險就要警惕,無論是他是你的誰...

而我,
已經開始學會報復,向看扁我的人報復....

muhmuf said...

dear hui : yeah, i will very very 珍惜 my friend :)

dear lao ai: u make me cry again ;( .... gan dong....

dear ah boey: wei, ur comment sound scary... "向看扁我的人報復" > this is very scary word..... dun become like that, for you....for other ppl ... also not good.... juz keep it to 经一事,长一智。。。不要变成他人一样,用一样的手段来报复。。。